PorsziCorsa-e Rally kiadás

2021.04.20

Kezdjük rögtön az elején. Idén már az Opelnél is elkezdődött az elektromos hajtásláncú Rally autók tesztelése. Hogy mennyiben változtatja meg a benzingőz rajongók felfogását ez az új irány vonal? Lássuk a videót amiben bemutatják az új OPEL CORSA-E rally vátozatát:

Miután a kicsit ETA tuning porszívóhangból felébredve, tovább folytatnánk az olvasást egy kicsit ragadjunk le a műszaki paramétereknél:

Egy tisztán elektromos az Opel által fejlesztett 100 kW/136 LE és 260Nm leadására képes motor zümmög benne. A Corsa-e Rally akkumulátora megegyezik a szériaautóéval. 50 kWh kapacitása, a WLTP szerint, normál közúti közlekedésben 337 kilométerre elég. A raliautó verseny-hatótávjának maximalizálására háromféle üzemmód közül lehet választani: "WP"-ben (gyorsasági szakasz) legalább 60 kilométeren rendelkezésre áll a csúcsteljesítmény és a maximális nyomaték. "WP Regen" (gyorsasági, esős) módban a síkos talajhoz alkalmazkodik a nyomatékgörbe - hiszen a villanyautók már indulástól nagyon erősen húznak. A takarékos "Eco" módot az összekötő szakaszokon használják majd két gyorsasági között, illetve a szervizhelyre menet, és onnan vissza a pályára.

Egy kis öröm azért a benzinfalóknak ,hogy az elektromos autó mellett az Opel Motorsport kifejlesztette az ADAM R2 utódját is, az Opel Corsa Rally 4-et, mely 1.2 literes, turbós, injektoros, 3 hengeres, benzines, 208 LE-s motorjával 290 Nm-es nyomatékot állít elő, erőátvitelét pedig egy 5 sebességes, szekvenciális Sadev váltó biztosítja. A több hónapos franciaországi, murvás és aszfaltos tesztek után az Opel Motorsport 2021-es év márciusától kezdte meg a Corsa Rally 4 gyártását.


Ha van egy érdekes átépítésed, vagy szeretnéd bemutatni az autódat, vedd fel velünk a kapcsolatot Facebookon, vagy az otfm@otfm.hu email címen.

Szerző:

Juhász Tomi

2021.04.20