Patika Omega

2021.01.03

 Péter Omegája, meséljenek a képek és a tulajdonos:

Az autót 2019. júniusban vásároltam egy kedves barátomtól törötten. 2001-es évjáratú Omega B2, 150 lovas 2.5dti (BMW M57) CR dízel motor hajtja 5 sebességes automata váltóval.

Különösebb pozitívumot nem tudok kiemelni, ami megfogott benne, kb. 20db Omegám volt már előtte, egyszerűen megtetszett valamiért úgy 10 éve a széria. Az újjáépítés utáni állapotot szeretném megőrizni a jövőben az utókornak minimális használat mellett.

Nem ismerek a szériában olyan hiányosságot, ami engem zavarna, vagy hiányozna. Nálam a munkásautók is családtagok, egyaránt mindegyikből a lehető legjobbat szoktam kihozni, de az Omega egy kiemelt hobbi, ami a fűtött garázsban is textiltakaró alatt alszik. A szerviz és fenntartási költségei ennyi idősen nagyon magasak, ha az ember valóban jó állapotban akarja tartani, az alkatrész ellátás szerencsére jelenleg még megfelelő, de a jövőre nézve elraktam mellé 2db donorautót is. 

Másoknak csak abban az esetben ajánlanám Omega vásárlását, ha elfogadják a tényt, hogy nem fogható azonnal napi használatra szerviz nélkül és az ismert típushibáit csak a megfelelő alkatrészekkel és eljárásokkal lehet (szabad) kijavítani. Megfelelő karbantartás és szervizelés mellett családi autónak tökéletes választás, ha valaki beleszerelmesedik. Kezdő sofőröknek nem ajánlanám, mert többségük csak azt látja bennük, hogy hátul hajt és van hozzájuk gyári Sperr, valamint munkás autónak is kevésbé ajánlanám, mert arra vannak sokkal megfelelőbb és olcsóbban fenntartható-javítható autók is.

Péter amúgy elég multi, hogy miért? Katt ide és egyből megtudod! Kiváncsi vagy a teljes átalakításra akkor az albumot ide kattintva éred el!

Ha van egy érdekes átépítésed,vagy szeretnéd bemutatni az autódat, vedd fel velünk a kapcsolatot Facebookon, vagy az otfm@otfm.hu email címen.

Szerző:

Juhász Tomi

2021.01.03